Výkon prebieha tak, že po podaní anestézy pacient počká chvíľku v čakárni na jej účinok.

Následne sa zub uvolní zo zubného lôžka chirurgickými nástrojmi a rana sa ošetrí.

Pacient potom väčšinou zahryzne do sterilného tampónu, aby sa krvácanie zastavilo. K tomu dochádza väčšinou za pár minút.

Je mimoriadne dôležité, aby nás pacient pred extrakciou informoval o svojom zdravotnom stave, hlavne alergiách, problémoch so zrážaním krvy, prípadných problémoch so srdcom,  liekoch ktoré užíva a kedy ich užil.

Extrakcie

V našej praxi snažíme držať princípu zachovania vlastných zubov do vysokého veku pacienta. Niekedy sa stane, že poškodenie zuba alebo priľahlých tkanív je tak veľké, či spôsobuje bolesť a zápal, že je nevyhnutné pristúpiť k odstráneniu celého zuba- Extrakciu, alebo problémového koreňa(Hemiextrakcia)

Aj napriek tomu, že extrakcia zuba je obávaný výkon u pacientov, tak ju vykonávame bezbolestne po predchádzajúcom dokonalom znecitlivení. Snažíme sa aby výkon trval čo najkratšie.

Po odchode z ambulancie, je dôležité, aby pacient nejedol ihneď a ranu nevyplachoval vodou ani žiadnými inými výplachovými tekutinami. Nie je vhodné sa fyzicky namáhať a byť v predklone. Na noc doporučujeme polohovať hlavu vyššie(dva vankúše), aby sa znížilo riziko opätovného krvácania.

Aj keď je normálne, že aj po niekoľkých hodinách rana "špiní", tak pri zistení zjavného krvácania, doporučujeme vyhľadať lekára. Ten ranu ošetrí prípravkov na zastavenie krvácania, prípadne spraví sutúru rany, alebo podá injekčné liečivo na zastavenie krvácania.

Doporučujeme kontrolu po zákroku. Doba závisí od samotnej samotného výkonu, komplikovanosti a prevedenia.